5 manieren om je ochtend bewust te beginnen

De wereld ontwaakt langzaam, het is ochtend. De ochtend is een deel van de dag waarop we eigenlijk alles rustig aan en bewust zouden moeten doen. Na een paar uur slaap heeft ons lichaam ook helemaal geen zin om meteen in de stres te schieten. Door bewustere keuzes te maken in de ochtend kun je je ochtend veel aangenamer maken, en zelfs ook een stuk productiever. Dit zijn 5 manieren om je ochtend bewust te beginnen:

1. Train jezelf om een ochtendpersoon te worden. Het is nu het perfecte moment om daar mee te beginnen omdat het ook al veel vroeger lichter is dan in de winter. Als je het lastig vind, gun jezelf dan wat tijd en doe dit in stapjes. Zet de wekker steeds iets vroeger. Sta je normaal gesproken om 9 uur op? Probeer dan uiteindelijk om 7 uur  op te staan. Je zult merken dat twee uren in je dag echt zoveel verschil maken.

2. Probeer ieder ontbijt bewust te eten. Ik propte vroeger mijn boterhammen snel naar binnen omdat ik niet te laat wilde komen voor school. Nu neem ik echt mijn tijd voor het eten. Niet alleen geniet ik er veel meer van mijn ontbijt, ik voel mij ook veel dankbaarder en in het nu.

3. Gebruik meer eerlijke en natuurlijke producten. In heel veel producten zitten chemische stoffen die misschien helemaal niet goed zijn voor je huid. Wanneer je meer let op de producten die je zowel IN je lichaam stopt als de producten die je op je lichaam smeert, zul je ook een groot verschil maken. Het is ook stukje self love, je gunt jezelf het beste en dat mag ook! Gun jezelf wat speciaals en hierdoor zul je je ook bijzonder voelen.

4. Doordat je eerder op staat dan normaal, heb je meer tijd om dingen rustiger aan te doen. Of je hebt zelfs tijd om iets toe te voegen aan je ochtendroutine. Je kunt bijvoorbeeld 5 minuten mediteren, 10 minuten yoga beoefenen of een stuk rennen door je woonplaats voordat je je drukke dag begint. Voeg iets toe aan je ochtendroutine waardoor je dag beter van start gaat.

5. Vermijd social media. Hoe meer ik er op let, hoe meer ik door krijg dat ik wel een lichte verslaving aan mijn telefoon heb. Het vervelende is, is dat het gewoon zo’n afleiding is waardoor het lastig is om in het ‘nu’ te zijn. Ik gebruik mijn telefoon zelf vaak om wakker te worden, maar ik ga dit vanaf nu veranderen. Mijn telefoon mag er pas weer bij na mijn ochtendroutine wanneer ik ga beginnen met werken. Ik denk dat dit een goede stap is naar een bewustere ochtend :-).

Hoe begin jij je ochtend met een bewuste mindset?

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *