Hoe je meteen een betere dag kunt hebben

Een gezond ontbijt

Je kunt je dag niet beter beginnen dan met een gezond ontbijt. Persoonlijk voel ik me veel beter wanneer ik de tijd neem om een ontbijt klaar te maken, of het nu de avond ervoor in de vriezer wordt gezet of de volgende dag wordt gebakken. De meeste gezonde ontbijtjes nemen ook niet veel tijd in beslag en geven je de hele ochtend een voldaan gevoel.

Dankbaar zijn

Wanneer je last hebt van stress of angsten, is het altijd fijn om even goed na te denken over de dingen waar je dankbaar voor bent. Het werkt echt geruststellend om de dingen te tellen die wél goed gaan en deze zelfs op te schrijven.

Lichaamsbeweging

Zeker met het lekkere weer is het geen gek idee om wat meer lichaamsbeweging te krijgen. Bewegen heeft een positieve invloed op je gezondheid maar ook op je humeur. Tip: sta iets eerder op en begin je ochtend met een wandeling of yogaoefeningen.

Niet haasten

Probeer eens wat eerder op te staan, als ochtendmens hoef je bijna nooit te haasten waardoor je stress in de ochtend vermijdt. Er is niks fijners dan je ochtend vroeg beginnen met een lekker gezond ontbijt en een goede good morning playlist.

Een to do list afwerken

Het geeft een super goed gevoel om iedere dag doelen te bereiken. Door iedere dag een to do list bij te houden, voel je je veel productiever. Zo kun je goed zien wat je voor taken in een dag allemaal afkrijgt en kun je ’s avonds lekker relaxen.

Vers fruit en een verse bos bloemen

Het kopen van vers fruit, verse groenten of een verse bos bloemen (voor jezelf) is nooit een verspilde uitgave.

1 Comment

  • Het op tijd opstaan is inderdaad heel relaxt. Maar soms best moeilijk als je niet zoveel slaap hebt gehad :). Van verse bloemen word ik ook altijd blij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *